Lumi suli

Pöh lumet lähti. Tuon määrän olisin pitänyt mieluusti ja vähän olisi saanut tulla lisää. No, vielä tuota lunta tulee ja sen tuloakin ehtii manatakin moneen kertaan. Minä hoidan meillä lähes itsekseni olosuhteiden pakosta lumityöt, mutta olen yrittänyt ottaa ne kuntoilusta ;) ja sitähän se on, sykkeet saa nousemaan mukavasti suojalumen kanssa.

Tänään aamulla kokeilin hiukan voimavanteilla ennen töihin lähtöä. Auts olipas "vatsanpeite" arka. No, olen joskus äkkiseltäni vanteesta oikein innostuneena saanut mustelmatkin vatsaani aikaiseksi. Äkkiä tuo vatsa tottuu kieputtamiseen ;).

Yritin tänään lähteä töistä hiukan aikaisemmin, että ehtisin ajoissa lenkille ja että jäisi ilta aikaa kotiaskareille. Suunnitelmissa oli ilmanvaihtokojeen suodattimen vaihdot, ilmalämpöpumpun putsaus, pyykkivuoren selätys, imurointi ja ullakolle kapuaminen jouluvalojen yms. alas tuomiseksi. 

Meillä ei tosiaan erikseen ole miesten ja naisten töitä vaan minä teen monet arjen askareet ihan siksi, että olen enemmän kotona, kun puoliso on osan viikosta toisella paikkakunnalla töissä. Meillä aika usein isännän tehtäväksi jää erityistehtävät kuten saunan, ikkunoiden ja uuninpesu. 

Kuinka sitten kävikään... En lähtenyt töistä ajoissa. Kävin lyhyemmällä lenkillä kun olin suunnitellut, mutta kävin kuitenkin 40 minuutin lenkillä. Selätin pyykit, hoidin ilmalämpöpumpun ja ilmanvaihtokoneen, mutten imuroinut, enkä mennyt ullakolle. Päätin jättää nuo joulutavat viikonloppuun kun olen siivonnut. Extrana kävin lahjoittamassa hyväntekeväisyys kirpputorille pussillisen meille ylimääräistä tavaraa. 

Lenkin lisäksi tein kotitreeniä voimavanteella (auts), pystypunnersin ja -dippasin sekä harjoittelin niitä zumban askelia. Zumbassa mä olen vieläkin trial vaiheessa ;). 

Juomiset, kuten syömisetkin ovat olleet viime päivien toisintoa eli vettä, kahvia, teetä, 2x rahkaa, puuroa,  kana- ja lohisalaattia.

Loppuun paprikaraportti:
En saanut paprikoita syömäkuntoiseksi. Kippasin ne pihan perälle aiheuttamaan ihmetystä ;).







Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Toipumista

Vauhdikasta elämää

Syyskuu meni, lokakuu tuli