Juhannuksen menoliikenne

Päivän (torstai) asukuva, juu tää on viimonen ;). 

Ttorstaina olin hetken osa Juhannuksen menoliikennettä kun palailin suurelta kirkolta kotiin. Koko päivä venähti silmälääkärissä. Nyt on tikit poistettu silmästä ja jonossa ollaan seuraavaa operaatiota varten.. Se oli yllättävän kivutonta, eikä yhtään niin epämielyttävää mitä olin kuvitellut. 


Juhannusaatto meni rauhaksiin. Aamusta haimme lihoja savustukseen ja viime hetken ostokset kaupasta. Olin päättänyt aloittaa ulkoruokinta kauden ja nukkuvani pihan leikkimökissä ( mun kesähuone). Ikäväkseni huomasin, että ampiaiset olivat ehtineet tehdä melkoisen pesän mökkiin. Aluksi ajattelin etten raatsi sitä hävittää, mutta sitten ajattelin, että pesä voi muodostua ongelmaksi kesän aikana ja hävitin sen. Nopsaan ne on ehtineet sen pesän tehdä kun oon tarkkaillut mökköstä ja jossain vaiheessa suunnittelin valepesänkin tekoa, mutta ajattelin ettei se enää ole tarpeen, mutta olisipa vain ollut.

 

Toi mun kesähuone on tollanen 2x2m. Sinne mahtuu mukavasti levitettävä laverisänky. Virittelin väliaikaiset verhot, tuuletin patjat ja avot kohta kiputtelen nukkumaan makuupussin kera raikkaaseen ulkoilmaan.


Juhannuspäivänä on sitten savustuspäivä. Aattona grillailimme ihan vain makkaraa ja maissia. Ne muuten maistui tosi hyvältä salaatin kera. 


Hyvää Juhannusaattoiltaa!





















Kommentit

  1. Aiotko tosiaan nukkua koko kesän tuolla "ulkosalla"?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ajatuksena on nukkua siellä lomalla ja viikonloppuisin, mutta miksei muulloinkin. itikat eivät päässeet kimppuun, ainoa joka häiritsi oli aamulla raakkuva varis. Se rakkuu usein aamuisin, miksi lie.

      Poista
  2. Ihana tuo kesähuone. Raikkaassa ilmassa unetkin maistuu paremmalle. Kyllä minä ainakin nukkuisin tuolla koko kesän ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Raikkaassa ilmassa nukkuu tosiaan hyvin. Tykkään nukkua viileässä, toisin kuin ukko-kulta. Aina kun ukko-kulta on pois nukun ikkuna apposen auki ja nyt kesällä pääsen "mökkiini".

      Poista

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Toipumista

Vauhdikasta elämää

Syyskuu meni, lokakuu tuli