Lupsakka viikonloppu

Viikonloppu on ollut oikein mukava yhdistelmä puuhailua ja lepoa. Tänään on tosin alkanut kurkussa kaihertamaan ja nyt täytyykin napata kaikki mahdolliset tropit, ettei flunssa iske. Muu perhe on sairastellut syksyn mittaan pariinkin otteeseen, mutta minä olen vielä välttynyt.

Tässä troppi arsenaalia ensi hätään.

Eilisen salaatit
Kanasalaatti "ulkona"

Päivällissalaatti kotona (kylmäsavulohi)

Eilen kävin ostamassa Punnitse ja Säästä kaupasta salaateille "soosseja", että saa vähän vaihtelua. Tuo viikuna-taateli on ainakin tosi hyvää. Karpalo ja sherry on vielä maistamatta. Entuudestaan minulla on mangoa ja vadelmaa.

Eilen ostin kaupasta chili-hunaja loimulohta salaattiin ja järkytyin sen hinnasta. Pieni max. 5cm siivu oli yli 10€. No, seuraavalla kerralla olen vähän tarkempi kilohinnan kanssa.

Tälle päivälle sitten teinkin salaatin "aarteestani". Ajattelin kokeilla kuinka suuri ero on kännykällä otetulla ja järkkärin kuvalla. Eka kuva on kännykällä ja toka järkkärillä. 

Kameran objektiivi olisi pitänyt vaihtaa, että olisi saanut zoomattua yhtä lähelle.

Aamulla herätessäni meinasi hätä iskea, kun huomasin, että oli satanut lunta. Olin eiliseltä siirtänyt pihatöitä tälle päivälle. Onnekseni lunta ei ollut tullut paljoa, eikä pakkasta ollut, joten sain loput ylimääräiset piharuukut suojaan, tyhjennettyä tomaatin raaskut ja laitettua suojaverkot omena- ja luumupuulle


Touhutessa ja lepäillessä olen kuunnellut äänikirjoja. Nyt olen vaihtanut dekkarit, ihaniin vanhoihin Anni Polvan vanhoihin rakkausromaaneihin. Nämä tuli aikoinaan luettua ihan kirjoinakin. 
Tsemppiä alkavaan viikkoon!







Kommentit

  1. Anni Polva on taattua elämäniloa ja sitä toki marraskuun harmaudessa kelpaa kuunnella. Hyvät on ruuat sinulla, ihan vesi herahtaa kielelle! Toivon terveyttä teidänkin sohvalle!

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Toipumista

Vauhdikasta elämää

Syyskuu meni, lokakuu tuli